Ook HR dossiers beheert u veilig met d.3ecm

door | feb 27, 2018 | Nieuws |

U bent er vast al wel mee bezig, de nieuwe privacyregels vanaf 25 mei dit jaar.
Er wordt veel gesproken over de AVG en de impact op hoe u gegevens van klanten verzamelt en beheert. Maar hoe zit dit nu met de gegevens die u intern verzamelt?

Omdat werknemers dezelfde rechten met betrekking tot hun persoonsgegevens hebben als klanten, is het belangrijk dat u de opgeslagen persoonsgegevens goed beveiligd zijn en u voldoet aan de wettelijk gestelde bewaartermijnen (de WBP; wet bescherming persoonsgegevens).

Hoe lang u gegevens mag bewaren, verschilt per geval.
De WBP schrijft voor dat documenten niet langer bewaard mogen worden dan strikt noodzakelijk. Hierna moeten deze vernietigd worden. De AWR (algemene wet inzake rijksbelastingen) daarentegen schrijft juist voor dat documenten die fiscaal relevant zijn voor een bepaalde tijd bewaard moeten worden. Het gevolg is dat de bewaartermijn niet voor ieder document binnen het personeelsdossier gelijk is.

Met een separaat HR archief binnen uw bestaande d.3ecm omgeving kunt u dit proces overzichtelijk en goed beheren binnen uw bedrijf. Daarnaast bent u er zeker van dat al deze data veilig is opgeslagen en vanaf iedere locatie beschikbaar is en voor de juiste personen (d.3 rechtenstructuur).

Wilt u hierover meer weten? Neem dan contact met ons op.