Flynth adviseurs en accountants

Een gefaseerde invoer van d.3 binnen meerdere vestigingen, heeft er toe geleid dat de overgang naar de nieuwe omgeving soepel is verlopen

Over Flynth

Al meer dan tachtig jaar laten ondernemers zich ondersteunen door de adviseurs en accountants van Flynth, de Nederlandse accountants- en adviesdienstverlener voor ondernemers met 35.000 klanten, ruim 1.400 medewerkers en ruim 60 vestigingen.

De organisatie is sterk in het MKB, de agrarische sector en tuinbouw.

Het belangrijkste uitgangspunt: we bieden hoogwaardige accountancy- en adviesdienstverlening die voor iedere ondernemer fysiek en financieel bereikbaar is.

Klanten hebben in hun persoonlijke adviseur bij Flynth een sparringpartner, die ze helpt om de juiste diensten te gebruiken uit het full-service dienstenpakket, inclusief vooruitstrevende online diensten. Daarmee loopt onze organisatie voorop in de branche. Flynth is een landelijke organisatie, die lokaal goed vertegenwoordigd is en de taal van de klant spreekt. Onze adviseurs bieden persoonlijk advies, met gevoel voor ondernemerschap en alles wat daarbij komt kijken. Dat doen ze enthousiast en gedreven. Want ondernemen inspireert niet alleen ondernemers, maar ook hun adviseurs!

Volledige document management oplossing

Via een Request For Proposal (RFP) procedure is Flynth op zoek gegaan naar een Document Management Systeem (DMS) om haar toenmalige DMS systemen te vervangen. Op basis van de RFP kwam Docdynamic  met het product d.3 als winnaar uit dit traject naar voren.  Ter verificatie van de geschiktheid van d.3 voor Flynth is er gestart met een Proof of Concept (POC) in twee vestigingen met een beperkte groep klanten en medewerkers. Op basis van deze succesvolle POC is verder gegaan met een gefaseerde invoer van d.3. Vanzelfsprekend is de in de POC opgedane ervaring belangrijke input geweest voor de uiteindelijke implementatie.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden?

Migratie

Als onderdeel van de overstap van een de bestaande DMS systemen naar d.3 is een migratie uitgevoerd met een omvang van 14 miljoen documenten. Het betrof hierbij het klantendossier en het HR-archief. Aan deze migratie ging een zorgvuldige planning vooraf om de gefaseerde invoering mogelijk te maken. Voor de migratie van de documenten is eigen tooling van  Docdynamic en import functionaliteit van d.3 ingezet. In samenspraak met Flynth zijn de processen ingericht om de kwaliteit van de gemigreerde data te waarborgen.

Direct op de core business

Bij Flynth biedt d.3 dagelijks voor 1400 gebruikers ondersteuning bij de uitvoering van hun dagelijkse werkzaamheden. Ondersteuning bij de administratieve taken, HR-taken, maar vooral voor de core business van Flynth – advies en accountancy.

De integratie van d.3 in de Microsoft Outlook client en de Windows omgeving zorgt ervoor dat gebruikers met een korte leercurve met het d.3 systeem kunnen werken.

dagelijkse gebruikers

Integratie met klantportaal

d.3 kent goede en moderne integratie mogelijkheden zoals webservices. Deze webservices gaan bij Flynth o.a. gebruikt worden om documenten beschikbaar te maken in haar klantportaal. Hierbij wordt  gebruik gemaakt van standaard functionaliteit van het DMS systeem. Tijdens de implementatie van het portaal is er afstemming met de leverancier over de gewenst functionaliteit en was de integratie technisch snel realiseerbaar.

Autorisatie

Docdynamic heeft veel ervaring met DMS implementaties in de zakelijke dienstverlening en daardoor bekend met de vertrouwelijkheid van de data waarmee in deze markten zoals de  accountancy  wordt gewerkt. Goede autorisatie is daarin cruciaal. Met d.3 is het mogelijk om de vaak in de branche gewenste complexe autorisatie modellen in te richten.  Functionaliteit zoals de mogelijkheid om dossiers (gedeeltelijk) beschikbaar te maken voor (groepen) gebruikers of om dossiers en/of documenten (tijdelijk) vertrouwelijk te maken, blijken erg waardevol. Met de integratie van Active Directory worden wijzigingen van functie of rol binnen de organisatie direct in d.3 overgenomen.

Totaaloplossing

Uiteindelijk is d.3 bij Flynth ingezet om de volgende processen te ondersteunen:

Accountancy-praktijk

Human Resources

Postkamer

h

Administratieve taken

De voordelen

N

Naadloze integraties met bestaand applicatielandschap

N

Uitgebreide autorisatiemogelijkheden

N

Soepele introductie door pilot-fase

N

Centrale beschikbaarheid dossiers

N

Historie bewaard door geslaagde migratie

N

Beschikbaarheid van documenten, anywhere, anyplace, anytime

N

Schaalbare architectuur

Bent u nieuwsgierig wat d.3 voor uw organisatie kan betekenen?

…neem dan contact met ons op voor een persoonlijk gesprek.